<strong>BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ</strong><br> Starostwa Powiatowego w Ożarowie Mazowieckim

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Starostwa Powiatowego w Ożarowie Mazowieckim

  • Szybkie Linki »
  • OGŁOSZENIA I INFORMACJE »
  • Ogłoszenia »
  • Wydział Gospodarki Mieniem »
  • Sprawy różne, informacje i ogłoszenia publiczne »
  • Informacje i ogłoszenia publiczne »

Informacje i ogłoszenia publiczne

Informacja o terminie składania wniosków sygn. sprawy GM.680.3.1.2018.AZ

Ożarów Mazowiecki, dnia 14 stycznia 2019r.

GM.680.3.1.2018.AZ

           

Informacja o terminie składania wniosków przez osoby uprawnione do udziału we wspólnocie gruntowej  obejmującej działkę ewidencyjną nr 65 obręb Wawrzyszew,  gmina Błonie

 

Na podstawie art. 8c ustawy z dnia ustawy z dnia 29 czerwca 1963 r. o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych (Dz. U. z 2016r., poz. 703) informuję wszystkich właścicieli gospodarstw rolnych lub ich następców prawnych, którzy spełnili następujące warunki

a) faktycznie korzystali ze wspólnoty gruntowej o nieuregulowanym stanie prawnym,

b) nieprzerwanie przez okres od dnia 1 stycznia 2006 r. do dnia 31 grudnia 2015r.,

o możliwości składania wniosków o ustalenie które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową, ustalenie wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie oraz wykazu obszarów gospodarstw rolnych przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie.

Wnioski należy składać do Starosty Warszawskiego Zachodniego na adres Starostwa Powiatu Zachodniego Warszawskiego – ul. Poznańska 129/133, 05-850 Ożarów Mazowiecki.

Termin składania wniosków upływa 15 stycznia 2020 r.

Wniosek, o którym mowa powyżej winien zawierać:

1) określenie nieruchomości, która stanowi wspólnotę gruntową;

2) imię i nazwisko osoby fizycznej albo firmę osoby prawnej uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej,

3) nazwę miejscowości, w której położone jest gospodarstwo rolne uprawnionego do udziału we wspólnocie gruntowej,

4) wskazanie adresu do doręczeń.

We wniosku wskazuje się dowody, które będą świadczyć o tym, że:

1) nieruchomość stanowi wspólnotę gruntową;

2) spełnione zostały warunki do nabycia uprawnień do udziału we wspólnocie gruntowej.

Jeśli wskazane dowody będą wystarczające, starosta wyda decyzję o ustaleniu, które nieruchomości stanowią wspólnotę. Jeśli wnioski złożone zostaną przez wszystkich uprawnionych, wyda też decyzję o ustaleniu wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszarów gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie.        

Decyzja o ustaleniu wykazu uprawnionych nie dotyczy indywidualnych, pojedynczych wnioskodawców, lecz wszystkich uprawnionych. Jeśli więc nie wszyscy uprawnieni złożą wnioski, starosta wyda decyzją o nieustaleniu wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie. Decyzja doręczona zostanie w sposób zwyczajowo przyjęty dla danej miejscowości, wywieszona na tablicy ogłoszeń gminy i starostwa na okres 14 dni.

W przypadku wydania decyzji o nieustaleniu wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej za okres 2006-2015r., gmina uzyska prawo nabycia na własność, nieodpłatnie, nieruchomości oznaczonych w ewidencji jako wspólnota gruntowa. W sprawie tej orzeka wojewoda.

Jeżeli gmina nie skorzysta z przysługującego jej prawa lub nie spełnia warunków przejęcia nieruchomości, własność wspólnoty gruntowej przechodzi na Skarb Państwa.

Decyzja o ustaleniu wspólnoty i wykazu uprawnionych jest podstawą do jej zagospodarowania i utworzenia spółki do sprawowania zarządu nad wspólnotą, która ma osobowość prawną i działa na podstawie statutu. Jeżeli uprawnieni do udziału we wspólnocie w terminie 3 miesięcy od dnia ustalenia wykazu uprawnionych nie przedstawią Wójtowi
( burmistrzowi ) statutu spółki, organ ten utworzy spółkę przymusową, nada jej statut oraz wyznaczy organy spółki. Zbycie udziału we wspólnocie gruntowej, wyłącznie na rzecz innego uprawnionego i w całości, wymaga formy aktu notarialnego.

Jednogłośną uchwałą wszystkich uprawnionych można przekształcić wspólnotę gruntową we współwłasność ułamkową. Uchwała wymaga formy aktu notarialnego. Przy braku jednomyślności, na wniosek uprawnionych, posiadających ponad 50% udziałów, przekształcenia takiego może dokonać sąd. Przekształcenie stanowi podstawę wpisu
w księdze wieczystej oraz otwiera proces likwidacji spółki. Wpis w księdze wieczystej umożliwia współwłaścicielom obrót cywilno-prawny własną częścią ułamkową.

Dotychczasowe spółki do sprawowania zarządu mają obowiązek dostosowania swoich statutów do wymogów określonych w znowelizowanej ustawie w terminie do 30 czerwca 2016r.

Przedmiotowa informacja zostaje podana do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie  na okres 14 dni w Starostwie Powiatu Warszawskiego Zachodniego, Urzędzie Gminy Błonie, w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości, a także na stronach internetowych gminy i starostwa oraz w prasie lokalnej.

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Agnieszka Zera
    data wytworzenia: 2019-01-14
  • opublikował: Agata Racinowska
    data publikacji: 2019-01-25 10:00
  • zmodyfikował: Agata Racinowska
    ostatnia modyfikacja: 2019-01-25 09:59
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-02-19 23:54:18
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net